تفاوت زبان آلمانی و انگلیسی
نوشته شده توسط : alipour

افعال
در زبان آلمانی الگوی مشخصی دارند

لهجه آلمانی نسبت به انگلیسی از افعال باقاعده‌ی بیشتری برخوردار است . یعنی درصورتی که الگوی صرف فعل را به‌خوبی بیاموزید با این مقوله مشکلی پیدا نخواهید کرد . صرف افعال فراوان حیاتی است چون با اعتنا به شخص، شمار، دوران و وجه پاراگراف حالت‌های مختلفی به وجود می‌آید که بایستی آنان را بدانید .

در زبان آلمانی، افعال باقاعده و بی‌قاعده از الگوهایی پیروی می کنند و همین موضوع باعث سهولت بیشتری در صرف کردن می‌شود . برای مثال فعل Kaufen را در حیث بگیرید . این واژه معادل فعل «خریدن» در فارسی میباشد . ریشه‌ی این فعل kauf هست و بنا به عملی که رخ می‌گیرد، صرف آن متعدد خواهد بود . الگویی که صرف این افعال برای اشخاص مختلف و زمان‌های مختلف استعمال می کند قابل تعمیم و معلوم می‌باشد .

 

آموزش زبان آلمانی

 

برای افعال بی‌قاعده هم تفاوت در این می‌باشد که هنگام صرف کردن، سازه به برهه زمانی صرف فعل، ریشه‌ی افعال تغییر و تحول می‌کند . تغییراتی که در افعال بی‌قاعده رخ میگیرد بیشتر متوجه صحبت صدادار اولیه‌‌ی درون فعل می‌باشد . به عنوان مثال رانندگی کردن در شرایط مصدر به گویش آلمانی متساوی واژه‌ی fahren می گردد و در وضعیت صفت مفعولی به fuhr بدل می شود . افعال مختلفی از این سر مشق پیروی می‌کنند . شکل افعال بی‌قاعده و باقاعده آلمانی مثل بیشتر زبان‌های دیگر در زمان‌های متعدد تغییر و تحول پیدا می‌نماید . اما با توجه به الگوی مشخصی که برای افعال مشابه وجود دارد، صرف افعال آسان رخ خواهد گرفت .

 

آموزش زبان آلمانی

یادگیری هر زبانی نیاز به حفظ کردن واژگان مختلف دارااست . در صورتیکه از تخیلات خود به کارگیری کنید، این مسئله به شدت ساده‌تر خواهد شد . اگر چه در اولِ یادگیری بایستی همت نمایید تا افعال و الگوهای آن‌ها را حفظ نمایید ولی به مرور مقطع این مسئله حل می شود و با یافتن شباهت در میان افعال و واژه‌های گوناگون کارتان معمولی می گردد . گروه‌بندی افعال در دسته‌های مشابه هم سبب ساز میگردد تا عمل به خاطرسپاری برای‌تان ساده‌تر بشود . این مسئله در لهجه انگلیسی مصداق ندارد زیرا استثنائات و افعال بی‌قاعده چندان الگوی مشخصی در صرف فعل ندارند . مثلا در زبان انگلیسی برای صرف افعال در مقطع گذشته کافی هست تا به انتهای آن ها ed اضاف شود . خب، تا اینجای عمل مشکلی نیست البته وقتی با نقص‌ مواجه می‌شویم که با گونه های و اقسام افعال بی‌‌قاعده طرف اکانت خوا هیم شد .

پس در شرای الگویی در کار نباشد، می بایست فهرستی بلندبالا از استثنائات متعدد را روانه‌ی مغز بی‌گناه خویش کنید و در نهایت نیز کلی سردرگمی برای‌تان به توشه خواهد آمد . اما گویش آلمانی با ارائه‌ی الگوهای مختلف زبانی عمل شما را آسان‌تر کرده و سرعت یادگیری را برای‌تان زیادتر می‌نماید .





:: برچسب‌ها: آموزش زبان آلمانی ,
:: بازدید از این مطلب : 243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: